اخبار
1397/10/9 یکشنبه
تقاهم نامه
امضاء یادداشت تفاهم نامه دانشگاه دولتی ایروان و دانشگاه پیام نور



گسترش همکاری های علمی- فرهنگی، برگزاری همایش های مشترک، تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه و ایجاد فرصت ها مطالعاتی برای دانشجویان دو کشور از مواردی است که در این تفاهم نامه بر آنها تاکید شده است.

 "علیرضا یمینی" نماینده دانشگاه پیام نور در ارمنستان با اشاره به اهمیت امضای این تفاهم نامه گفت: "در چارچوب این تفاهم نامه دانشگاه دولتی ایروان دفتری در اختیار دانشگاه پیام نور در این دانشگاه قرار داده است که نقش مهمی در افزایش همکاری های علمی ایران و ارمنستان ایفا می کند".

وی با اشاره به این که وظیفه این دفتر پذیرش دانشجو، راهنمایی دانشجویان برای انتخاب واحد های تحصیلی و همچنین برگزاری کلاس های آنلاین است، افزود: "ارمنستان کشوری است که با ایران رابطه بسیار خوبی دارد و من مطمئن هستم که می توانیم همکاری های علمی-آموزشی خوبی با این کشور داشته باشیم".

وی تاکید کرد: "نخستین گام ایجاد دوره های آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی ایروان است".

"گقام گئورگیان" معاون دانشگاه دولتی ایروان نیز با اشاره به این که امضای تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور و تاسیس دفتر نمایندگی این دانشگاه در ایروان زمینه خوبی برای آشنایی بیشتر دانشجویان ارمنی با دستاوردهای علمی-آموزشی ایران فراهم خواهد کرد، گفت: "ما قصد داریم تا از طریق این نمایندگی دوره های آموزش زبان فارسی برای دانشجویان ارمنی در ایران و ارمنستان برگزار کنیم".

"گئورگیان" افزود: "این اقدام باعث توسعه شناخت و همکاری های علمی-آموزشی ایران و ارمنستان خواهد شد".

معاون دانشگاه دولتی ایروان ابراز امیدواری کرد، این نمایندگی شرایطی ایجاد کند تا دانشجویان ارمنی در ایران تحصیلاتشان را بصورت حضوری و یا غیر حضوری در رشته های مختلف ادامه دهند.



 

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir